Aby móc rozpocząć przygodę na TOR PBF należy postąpić według prezentowanego w tym temacie schematu. Postać przez was stworzona musi być przemyślana pod dwoma aspektami: fabularnym i mechanicznym.
Oto dokładna instrukcja, jak powinna wyglądać KARTA POSTACI, którą wyślecie do Mistrza Gry. Wcześniej zaś należy napisać posta w dziale "Zapisy".
***
[size=200]Informacje Fabularne [/size]
Imię: Imię naszej postaci. Powinno być klimatycznie, nawiązywać do realiów Star Wars zatem wszelkiego rodzaju "Chucki, Nakajimy i innego rodzaju Mariusze" nie przejdą. Najlepiej jest samemu wymyślić coś ciekawego, to naprawdę nietrudne. Wystarczy spojrzeć na postaci fabularne dla których imiona i nazwiska wymyślałem sam [Krein]. Jeśli macie ztym problem, możecie użyć generatorów imion z sieci.
Nazwisko: Podobnie jak wyżej. Z tą różnicą, że nie może nawiązywać do postaci kanonicznych. W wyjątkowych sytuacjach postać może być spokrewniona ze znanymi bohaterami. Należy się jednak wtedy liczyć z faktem, iż Mistrzowie Gry będą stawiali przed taką Kartą Postaci dużo wyższe wymagania.
Wiek: Wiek naszej postaci który powinien się mieścić w granicach rozsądku. Należy wziąć pod uwagę, że przedstawiciele różnych gatunków starzeją się w różnym tempie.
Rasa/Gatunek: Całkowita dowolność - dostępne są wszystkie rasy ze świata Star Wars.
Planeta: Planeta adekwatna do rasy bądź taka na której postać się wychowała lub z którą jest w jakiś sposób mocno powiązana.
Frakcja: Wybrana przez nas frakcja: Republika, Imperium, Niezależni/Łowcy Nagród.
Ranga: (Uzupełnia Administrator/GM) Ranga jest przyznawana według jakości Karty Postaci. Nie daje ona nam na start większej ilości punktów do statystyk, a jedynie wyznacza rolę, jaką postać pełni w swojej frakcji.
Atut Startowy:(Uzupełnia Administrator/GM) Atut będzie przydzielony na podstawie charakteru postaci, jej historii i jakości karty postaci. Postacie otrzymują zazwyczaj jeden Atut Startowy, choć nieliczne wyjątki mogą uzyskać dwa z nich. Atuty Startowe mają swoję konsekwencje mechaniczne bądź fabularne.
*
Historia: Historia postaci od narodzin do chwili obecnej w świecie gry (do momentu Traktatu z Coruscant). Bardzo istotne pole. Nie ma ograniczeń co do objętości: im więcej tym lepiej. Minimum to pół strony A4 w wordzie standardową czcionką. Historia postaci to swoista wizytówka dla całej karty i to właśnie według niej Mistrzowie Gry ocenią umiejętności literackie gracza.
Charakter: Można by rzec że jeszcze ważniejsze pole niż historia. Należy tu opisać rys psychologiczny naszego bohatera. Dzięki niemu sprawdzający kartę będzie mógł lepiej dopasować atut dla postaci, a MG będzie w stanie lepiej opisać reakcje i nastawienie do reszty drużyny podczas misji. Im dokładniejszy opis, tym wiarygodniejszy bohater. W Charakterze można zamieścić także ciekawostki dotyczące postaci (np. jej stałe powiedzonka, zwyczaje, nietypowe zachowania)
Wygląd: Po prostu wygląd naszej postaci. Można wrzucić obrazek + podstawowy opis cech zewnętrznych. Przydaje się tu także opis zwyczajowego ubioru.
Więzy Krwi: Rodzina bohatera. Można sobie stworzyć drzewo genealogiczne, tylko nie może ono zawierać postaci kanonicznych.
*
Statek: W granicach rozsądku, dostępne są wszystkie z uniwersum SW tego okresu. Wyjątkowi zapaleńcy mogą nawet wymyślić swój własny pojazd. Na początek jednak wybieramy jakiś myśliwiec, w misjach będzie okazja zdobycia frachtowca czy transportowca.
Ekwipunek: Jak mówi nazwa - wszystkie istotne przedmioty posiadane przez postać. Należy także tu uwzględnić stan majątkowy bohatera.
Broń: Tego chyba nie trzeba tłumaczyć.
Posiadłość:Opis miejsca i/lub budynku, w którym mieszka nasza postać.
[size=85]Schemat by Krein[/size]
Oto dokładna instrukcja, jak powinna wyglądać KARTA POSTACI, którą wyślecie do Mistrza Gry. Wcześniej zaś należy napisać posta w dziale "Zapisy".
***
[size=200]Informacje Fabularne [/size]
Imię: Imię naszej postaci. Powinno być klimatycznie, nawiązywać do realiów Star Wars zatem wszelkiego rodzaju "Chucki, Nakajimy i innego rodzaju Mariusze" nie przejdą. Najlepiej jest samemu wymyślić coś ciekawego, to naprawdę nietrudne. Wystarczy spojrzeć na postaci fabularne dla których imiona i nazwiska wymyślałem sam [Krein]. Jeśli macie ztym problem, możecie użyć generatorów imion z sieci.
Nazwisko: Podobnie jak wyżej. Z tą różnicą, że nie może nawiązywać do postaci kanonicznych. W wyjątkowych sytuacjach postać może być spokrewniona ze znanymi bohaterami. Należy się jednak wtedy liczyć z faktem, iż Mistrzowie Gry będą stawiali przed taką Kartą Postaci dużo wyższe wymagania.
Wiek: Wiek naszej postaci który powinien się mieścić w granicach rozsądku. Należy wziąć pod uwagę, że przedstawiciele różnych gatunków starzeją się w różnym tempie.
Rasa/Gatunek: Całkowita dowolność - dostępne są wszystkie rasy ze świata Star Wars.
Planeta: Planeta adekwatna do rasy bądź taka na której postać się wychowała lub z którą jest w jakiś sposób mocno powiązana.
Frakcja: Wybrana przez nas frakcja: Republika, Imperium, Niezależni/Łowcy Nagród.
Ranga: (Uzupełnia Administrator/GM) Ranga jest przyznawana według jakości Karty Postaci. Nie daje ona nam na start większej ilości punktów do statystyk, a jedynie wyznacza rolę, jaką postać pełni w swojej frakcji.
Atut Startowy:(Uzupełnia Administrator/GM) Atut będzie przydzielony na podstawie charakteru postaci, jej historii i jakości karty postaci. Postacie otrzymują zazwyczaj jeden Atut Startowy, choć nieliczne wyjątki mogą uzyskać dwa z nich. Atuty Startowe mają swoję konsekwencje mechaniczne bądź fabularne.
*
Historia: Historia postaci od narodzin do chwili obecnej w świecie gry (do momentu Traktatu z Coruscant). Bardzo istotne pole. Nie ma ograniczeń co do objętości: im więcej tym lepiej. Minimum to pół strony A4 w wordzie standardową czcionką. Historia postaci to swoista wizytówka dla całej karty i to właśnie według niej Mistrzowie Gry ocenią umiejętności literackie gracza.
Charakter: Można by rzec że jeszcze ważniejsze pole niż historia. Należy tu opisać rys psychologiczny naszego bohatera. Dzięki niemu sprawdzający kartę będzie mógł lepiej dopasować atut dla postaci, a MG będzie w stanie lepiej opisać reakcje i nastawienie do reszty drużyny podczas misji. Im dokładniejszy opis, tym wiarygodniejszy bohater. W Charakterze można zamieścić także ciekawostki dotyczące postaci (np. jej stałe powiedzonka, zwyczaje, nietypowe zachowania)
Wygląd: Po prostu wygląd naszej postaci. Można wrzucić obrazek + podstawowy opis cech zewnętrznych. Przydaje się tu także opis zwyczajowego ubioru.
Więzy Krwi: Rodzina bohatera. Można sobie stworzyć drzewo genealogiczne, tylko nie może ono zawierać postaci kanonicznych.
*
Statek: W granicach rozsądku, dostępne są wszystkie z uniwersum SW tego okresu. Wyjątkowi zapaleńcy mogą nawet wymyślić swój własny pojazd. Na początek jednak wybieramy jakiś myśliwiec, w misjach będzie okazja zdobycia frachtowca czy transportowca.
Ekwipunek: Jak mówi nazwa - wszystkie istotne przedmioty posiadane przez postać. Należy także tu uwzględnić stan majątkowy bohatera.
Broń: Tego chyba nie trzeba tłumaczyć.
Posiadłość:Opis miejsca i/lub budynku, w którym mieszka nasza postać.
[size=85]Schemat by Krein[/size]