Legendy Starej Republiki
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Zanim Anakin Skywalker przywrócił równowagę mocy, na długo przed wprowadzeniem Zasady Dwóch - trwała Stara Republika, a to są jej legendy.


You are not connected. Please login or register

Zasady

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1Zasady Empty Zasady Sro Kwi 20, 2016 6:15 pm

Admin


Admin

[size=200]Zasady pisania postów i gry[/size]


1. Minimalna długość posta to pół strony A4 czcionką 12 w wordzie dla misji grupowych, i 8 linijek w misjach indywidualnych. Nikt nie ma prawa zejść poniżej tych wyznaczników będzie to przestrzegane, a każde złamanie zasady może się wiązać z ostrzeżeniem a nawet utratą postaci. Nie dotyczy to luźnych rozmów w planetarnych lokacjach, a misji i eventów. Niektórzy mogą stwierdzić że jest to coś bezprawnego by zmuszać ludzi do pisania na konkretną ilość, ale PBF to gra gdzie pisanie jest głównym czynnikiem naszych poczynań, dlatego powinniśmy coś sobą reprezentować. A im dłuższy tekst tym ciekawsza staję się sama przygoda, no i mistrz gry ma co opisać w swoim poście.

2. Staramy się nie pisać dubli czyli kilku naszych postów pod rząd, jest to uznawane za spam i może być nagrodzone ostrzeżeniem. W wypadku gdy przypadkowo nasza wiadomość wysłała się podwójnie, a nie mamy możliwości samodzielnego usunięcia jej, zgłaszamy to do moderatora działu poprzez wysłanie PW.

3. Dialogi piszemy pogrubioną czcionką, myśli postaci umieszczamy w gwiazdkach np. *Hmm*. Ponadto jeśli nasza postać ma podwójną naturę, czyli np. słyszy wewnętrzne głosy możemy nadać takiej wypowiedzi kolor.

4. Zachowajmy realia, Sith nie może być potulnym barankiem, jedi mordercą a Żołnierz dzieckiem bez określonych celów. Starajcie się kształtować swoje postaci tak by nie łamały kanonów, a jednocześni miały w sobie to coś, co odróżni je od całej gamy tutaj grających.

5. Postać może przebywać tylko w jednym miejscu naraz. Oznacza to że niedopuszczalne jest zdarzenie gdy Pan X konwersuje na Kamino z Panem Y, i w tym samym momencie pisze też w misji.

6. Opuszczając temat, na końcu posta dodajemy dopisek "[zt]", "z/t" bądź "[z tematu]". Uprości to odszukanie takiej postaci mistrzowi gry czy administratorowi ponieważ zostanie podkreślone to, iż gracza w danym temacie już nie ma.

Przykład:
"Corr zabrał swoje rzeczy i pomachał na pożegnanie poznanej przed momentem tancerce, pchnął z całych sił drzwi i wyszedł z budynku."

[zt]
7.Przygoda będzie toczona w 4 wariantach.

a)Na czas misji, gracze formują się w 3 osobowe grupy którym przewodzi MG, ustalona jest kolejka odpisu a na każdego gracza przypada 1 post na 1 odpis MG. Misje grupowe mogą dotyczyć jakiejś misji dywersyjnej, bądź zwyczajnej podróży której celem jest dostarczenie jakiejś przesyłki.

b)Można otrzymać misję indywidualną, najczęściej to MG decyduje kiedy i w jakich okolicznościach taka misja zostanie przydzielona, może to być zlecenie od przypadkowego przechodnia na ulicy który poprosi o śledztwo w jakiejś sprawie, czy też prośba całkowicie z góry.

c)Misje eventowe są związane bezpośrednio z dużymi wydarzeniami wpływającymi na los całej galaktyki i na układ sił. Po tym jak gracze danej frakcji przedstawią Mistrzowi Wojny taktykę wybiera on od 2 do 5 graczy którzy bezpośrednio w akcji wezmą udział, a reszcie graczy którzy brali udział w tworzeniu taktyki przydzieli za to odpowiednie punkty do cech.

d)Poza misjami, gracz może podróżować między lokacjami rozmawiając z innymi graczami, ma wolną rękę co chce zrobić jednak podejmując szersze działania musi zaczerpnąć opinii MG. Szersze działania oznaczają rozpoczęcie z kimś walki, opuszczenie planety, czy chęć podjęcia działań wpływających chociaż w minimalnym stopniu na fabułę.

Do "lokacji" zaliczane są wszystkie planety frakcji (Każdy gracz może tworzyć na nich tematy z konkretnymi lokacjami) oraz dział "Storytelling" w Centrum Koordynacyjnym. Właśnie w tych miejscach możecie sobie rpować pomiędzy kolejnymi misjami

8. Wybitne KP mają szansę na start otrzymać nieco wyższą rangę, jednak przeciętniaki będą zaczynały jak jeden mąż od stopnia Ucznia Akademii w wypadku jedi, Adepta ciemnej strony w wypadku sithów, oraz Ucznia w wypadku Łowców Nagród i żołnierzy. Mówiąc tutaj o wybitnej KP chodzi mi o ambitną porywająca historię, ciekawie opisany charakter, i więzy krwi. Należy pamiętać że takie postacie otrzymają nieco wyższą rangę, ale ich pula punktów do rozdania na cechy będzie taka sama jak każdego innego gracza który dopiero zaczyna przygodę z grą.

9. O rozpoczynającej się misji, czy wydarzeniu może też świadczyć pojawienie się dostępu do jakiejś planety, przykładowo znikąd dla wszystkich klas dostępna staje się planeta Zonama Sekot, wtedy gracze mogą zgłaszać się do Mistrza Gry w celu przydzielenia go do misji.

10. Jeśli ktoś świadomie nada swojej postaci Kanoniczne nazwisko, to musi się liczyć z tym że KP musi stać na wysokim poziomie by została zaakceptowana, jeśli tak się stanie automatycznie zostanie przydzielony atut "Więzy Krwi".

11. W trakcie pisania postów staramy się unikać powtarzania treści, która została zawarta w postach powyżej. Czyli nie cytujemy treści postów innych graczy w nadmiarze, nie powtarzamy wypowiedzi NPCów sterowanych przez Mistrzów Gry etc. Zasada ta dotyczy "świeżych" postów, bo to oczywiste, iż można przypominać pewne zdarzenia które miały miejsce x postów temu.

a)Jeśli piszemy dialogi, staramy się stosować do zasady 11. Nie przepisujemy (nie przeklejamy)
wypowiedzi bohatera, który się do nas zwrócił, tylko po prostu piszemy własną wypowiedź.

Np:

[size=150]Dobrze[/size]

fragment od Mistrza Gry:

Nastała chwila ciszy.
- Co u Ciebie? - zapytał w końcu Rodianin.

fragment od gracza:

- Wszystko dobrze - odpowiedział Rodianinowi.

[size=150]Źle[/size]

fragment od Mistrza Gry:

Nastała chwila ciszy.
- Co u Ciebie? - zapytał w końcu Rodianin.

fragment od gracza:

- Co u Ciebie - zapytał w końcu Rodianin.
- Wszystko dobrze - odpowiedział Rodianinowi.


Kopiowanie wypowiedzi nie ma sensu, ponieważ de facto zaśmieca posty powtarzaniem w kółko tej samej treści i ma się wrażenie, że nie czyta nic nowego. Akcja musi iść przecież do przodu. Wyjątki od tej zasady są oczywiście wskazane w przypadku bardzo długich postów i w tym podobnych sytuacjach, w który można by się w treści pogubić. Zdrowy rozsądek pomocnikiem Wink

Nie myślcie że to koniec ! Wkrótce więcej zasad

https://legends.forumpolish.com

Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Similar topics

-

» Przygoda i Jej zasady

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach