Ile PD otrzymujemy?
Po zakończeniu misji, GM określa jej rangę na podstawie wydarzeń, które miały w niej miejsce. Powtórzę, następuje to po zakończeniu misji, a nie przed albo w jej trakcie. Gracz nie wie i wiedzieć nie może, jakiej rangi jest jego obecna misja.
Następnie Mistrz Gry dokonuje oceny gracza, tego czy dobrze odgrywał postać, jaką wartość literacką i jaki poziom prezentowały jego posty. Według tej oceny przyznaje konkretną ilość PD wzorując się na poniższym przedziale. Może się zdecydować zarówno na najwyższą wartość jak i najniższą. Ostatecznie jedna misja Rangi 1 nie musi być tak samo ważna, jak inna.
Oprócz PD z Rangi jego misji, gracz może otrzymać także premię, jeśli coś poszło mu wyjątkowo dobrze albo napisał posta, który „wgniótł GMa w fotel”. Pamiętajmy, że premia to bonus i nikt nie ma obowiązku jej przyznawać. Co najważniejsze, dostaje się ją jeszcze w trakcie gry, a nie po zakończeniu misji. Jeśli gracz nie otrzymał premii przez cały bieg misji, nie może jej otrzymać na koniec ot tak. Chyba, że GM uzna, iż premia należy się za całokształt Premie są zatem zachętą do pisania dobrych postów, które przychylą Mistrzów Gry do tych premii przyznania.
Pierwsza misja gracza nosi zawsze Rangę 1.
Pamiętajmy też, że ranga misji wcale nie musi być zależna od siły postaci biorącej w niej udział. Nawet największy heros może się znaleźć w misji o randze 1 i nie ma w tym nic dziwnego.
Punktacja za poszczególne misje wygląda następująco.
Misje Indywidualne:
Ranga 1
50 – 100 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: każda misja wstępna, rutynowe czynności
Ranga 2
70 - 120 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: ukończenie szkolenia Jedi/Sith, zadanie na terenie wroga
Ranga 3
100 – 150 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: przysłużenie się znacząco frakcji, zdobycie cennego artefaktu (np. holokronu), misje zwiadowcze o istotnym znaczeniu
Ranga 4
150 - 200 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: dowodzenie liczebnym oddziałem podczas ważnej bitwy
Ranga 5
200 - 250 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: bezpośrednie wpłynięcie na losy Galaktyki
Misje Grupowe:
Punkty Doświadczenia w tych misjach są przyznawane na grupę, a nie na każdą osobę. GM decyduje, jak je rozdzielić. Jakkolwiek premia działa tak, jak w misjach indywidualnych (dla każdego jest liczona oddzielnie, ewentualnie niektórzy/wszyscy nie otrzymują jej wcale).
Ranga 1
150 – 300 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: każda misja wstępna
Ranga 2
210 - 360 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: grupowa misja kończąca szkolenie Jedi/Sith
Ranga 3
300 – 450 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: misja komandosów znacząco szkodząca przeciwnej frakcji
Ranga 4
450 - 600 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: porwanie (kradzież) potężnego okrętu gwiezdnego wroga
Ranga 5
600 - 750 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: bezpośrednie wpłynięcie na losy Galaktyki
Misje Eventowe:
Najważniejsze z punktu widzenia Galaktyki wydarzenia. Misje eventowe zmieniają biegi dziejów, zapisują się na kartach historii i wpływają na kształt znanej Galaktyki. Biorą w nich udział gracze, którzy najbardziej się wykazali, osoby, które były aktywne w Centrum Koordynacyjnym albo po prostu bohaterowie, którzy w taki czy inny sposób się w nie fabularnie wplątały. Misje eventowe mogą być zarówno misjami grupowymi, jak i indywidualnymi. Poniższe przedziały PD są liczone dla jednostki.
Ranga 1
100 – 200 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: wprowadzenie w czyn taktyki swojej frakcji (nieważny wynik końcowy), pojawienie się w holonecie
Ranga 2
200 - 300 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: wprowadzenie w czyn z powodzeniem własnej taktyki, zadanie ogromnych strat przeciwnikowi, wykrycie szpiega we własnych szeregach
Ranga 3
300 – 400 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: bitwa o przełomowym znaczeniu (nieważny wynik), kampania wojskowa, zabicie kluczowej postaci przeciwnej strony (np. Członków Rady Jedi)
Ranga 4
400 - 500 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: wygrana bitwa o przełomowym znaczeniu, wykorzystanie kilku taktyk frakcji,
Ranga 5
500 - 600 PD
(Premia 0-100)
Przykład misji: bezpośrednie wpłynięcie na losy Galaktyki, odwrócenie losów wojny, zabicie Imperatora/pozbycie się Senatu Galaktycznego
Po zakończeniu misji, GM określa jej rangę na podstawie wydarzeń, które miały w niej miejsce. Powtórzę, następuje to po zakończeniu misji, a nie przed albo w jej trakcie. Gracz nie wie i wiedzieć nie może, jakiej rangi jest jego obecna misja.
Następnie Mistrz Gry dokonuje oceny gracza, tego czy dobrze odgrywał postać, jaką wartość literacką i jaki poziom prezentowały jego posty. Według tej oceny przyznaje konkretną ilość PD wzorując się na poniższym przedziale. Może się zdecydować zarówno na najwyższą wartość jak i najniższą. Ostatecznie jedna misja Rangi 1 nie musi być tak samo ważna, jak inna.
Oprócz PD z Rangi jego misji, gracz może otrzymać także premię, jeśli coś poszło mu wyjątkowo dobrze albo napisał posta, który „wgniótł GMa w fotel”. Pamiętajmy, że premia to bonus i nikt nie ma obowiązku jej przyznawać. Co najważniejsze, dostaje się ją jeszcze w trakcie gry, a nie po zakończeniu misji. Jeśli gracz nie otrzymał premii przez cały bieg misji, nie może jej otrzymać na koniec ot tak. Chyba, że GM uzna, iż premia należy się za całokształt Premie są zatem zachętą do pisania dobrych postów, które przychylą Mistrzów Gry do tych premii przyznania.
Pierwsza misja gracza nosi zawsze Rangę 1.
Pamiętajmy też, że ranga misji wcale nie musi być zależna od siły postaci biorącej w niej udział. Nawet największy heros może się znaleźć w misji o randze 1 i nie ma w tym nic dziwnego.
Punktacja za poszczególne misje wygląda następująco.
Misje Indywidualne:
Ranga 1
50 – 100 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: każda misja wstępna, rutynowe czynności
Ranga 2
70 - 120 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: ukończenie szkolenia Jedi/Sith, zadanie na terenie wroga
Ranga 3
100 – 150 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: przysłużenie się znacząco frakcji, zdobycie cennego artefaktu (np. holokronu), misje zwiadowcze o istotnym znaczeniu
Ranga 4
150 - 200 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: dowodzenie liczebnym oddziałem podczas ważnej bitwy
Ranga 5
200 - 250 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: bezpośrednie wpłynięcie na losy Galaktyki
Misje Grupowe:
Punkty Doświadczenia w tych misjach są przyznawane na grupę, a nie na każdą osobę. GM decyduje, jak je rozdzielić. Jakkolwiek premia działa tak, jak w misjach indywidualnych (dla każdego jest liczona oddzielnie, ewentualnie niektórzy/wszyscy nie otrzymują jej wcale).
Ranga 1
150 – 300 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: każda misja wstępna
Ranga 2
210 - 360 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: grupowa misja kończąca szkolenie Jedi/Sith
Ranga 3
300 – 450 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: misja komandosów znacząco szkodząca przeciwnej frakcji
Ranga 4
450 - 600 PD
(Premia 0-30)
Przykład misji: porwanie (kradzież) potężnego okrętu gwiezdnego wroga
Ranga 5
600 - 750 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: bezpośrednie wpłynięcie na losy Galaktyki
Misje Eventowe:
Najważniejsze z punktu widzenia Galaktyki wydarzenia. Misje eventowe zmieniają biegi dziejów, zapisują się na kartach historii i wpływają na kształt znanej Galaktyki. Biorą w nich udział gracze, którzy najbardziej się wykazali, osoby, które były aktywne w Centrum Koordynacyjnym albo po prostu bohaterowie, którzy w taki czy inny sposób się w nie fabularnie wplątały. Misje eventowe mogą być zarówno misjami grupowymi, jak i indywidualnymi. Poniższe przedziały PD są liczone dla jednostki.
Ranga 1
100 – 200 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: wprowadzenie w czyn taktyki swojej frakcji (nieważny wynik końcowy), pojawienie się w holonecie
Ranga 2
200 - 300 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: wprowadzenie w czyn z powodzeniem własnej taktyki, zadanie ogromnych strat przeciwnikowi, wykrycie szpiega we własnych szeregach
Ranga 3
300 – 400 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: bitwa o przełomowym znaczeniu (nieważny wynik), kampania wojskowa, zabicie kluczowej postaci przeciwnej strony (np. Członków Rady Jedi)
Ranga 4
400 - 500 PD
(Premia 0-50)
Przykład misji: wygrana bitwa o przełomowym znaczeniu, wykorzystanie kilku taktyk frakcji,
Ranga 5
500 - 600 PD
(Premia 0-100)
Przykład misji: bezpośrednie wpłynięcie na losy Galaktyki, odwrócenie losów wojny, zabicie Imperatora/pozbycie się Senatu Galaktycznego